Veelgestelde vragen

Levertijden
Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Doorgaans is de levertijd van uw bestelling 10 tot 15 werkdagen. Wel zijn hier enkele uitzonderingen op, deze kunt u eenvoudig hier vinden.

Komt u er nog niet uit, neem dan gerust contact met ons op!

Wat is de levertijd van impregneren?

De levertijd van het impegneren van een blokhut of overkapping is doorgaans 6 tot 8 weken.

Kan ik mijn bestelling met spoed laten leveren?

Het is (nog) niet mogelijk om uw bestelling met spoed te laten leveren. Uiteraard doen wij altijd onze uiterste best zo snel mogelijk uw bestelling bij u thuis te leveren!

Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?

De dag voor levering ontvangt u een mail van de transporteur, hier staat het verwachte tijdsvak in vermeld. 

Houdt altijd meer tijd aan voor het aannemen van uw bestelling!

Wij kunnen helaas geen rekening houden met speciale verzoeken, de chauffeur heeft zich te houden aan een vaste route.
In uitzonderlijk gevallen kan de chauffeur het tijdsvak overschrijden door bijvoorbeeld extreme verkeer of weersomstandigheden.

Afhalen van bestellingen
Kan ik mijn bestelling afhalen?

Tuindomein richt zich volledig op de online verkoop van haar producten, hierdoor hebben wij dan ook geen fysieke vestiging voor het afhalen of bezichtigen van producten.

Lange levertijd / niet op voorraad
Langere levertijd

U bestelling wordt altijd in zijn geheel uitgeleverd. Wanneer u toch in delen wilt laten leveren, dan dient u de extra bezorgkosten bij te betalen.


Heeft u een product besteld met een levertijd, u kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan het laten impregneren of spuiten van blokhutten, dan dient u rekening te houden met de opgegeven levertijd. Wanneer producten tijdelijk niet voorradig zijn, dan zal uw bestelling pas worden uitgeleverd wanneer deze geheel compleet is. Als u ervoor kiest om uw bestelling in delen te laten leveren zullen wij deze opsplitsen in 2 en gelden er 2 apparte bezorgtarieven.
In geval van een niet voorradig product zal Tuindomein altijd proberen een passend alternatief aan te bieden, al dan niet tegen meer- of minderprijs.

Mijn bestelde product is niet op voorraad.

In geval van een niet voorradig product zal Tuindomein altijd proberen een passend alternatief aan te bieden, al dan niet tegen meer- of minderprijs.

Wanneer producten tijdelijk niet voorradig zijn, dan zal uw bestelling pas worden uitgeleverd wanneer deze geheel compleet is.
Als u ervoor kiest om uw bestelling in delen te laten leveren zullen wij deze opsplitsen in 2 en gelden er 2 apparte bezorgtarieven.

Afleverlocatie
Kunt u mijn bestelling in de tuin leggen?

U bestelling wordt geleverd met een vrachtwagen, die vaak is voorzien van een mobiele heftruck (KooiAap).
De bestelling wordt afgeleverd aan de straatkant, voor verdere verplaatsing dient u zelf zorg te dragen.


Het is niet mogelijk om de pallet retour te geven aan de chauffeur.

Kan mijn bestelling op de oprit worden geplaatst?

Dit kan wanneer u hier toestemming voor heeft gegeven aan de transporteur. De transporteur is nooit aansprakelijk te houden voor eventuele ontstane schade.


Er wordt gereden met erg grote vrachtwagens, en met zware mobiele heftrucks. Bekijk dus goed of uw oprit dit aankan!

Vragen over Tuinhout
Is maatwerk mogelijk?

Het is helaas niet mogelijk om producten op maat te bestellen of door ons op maat te laten maken. Soms is het wel mogelijk dat u zelf aanpassingen kunt doen aan standaard producten, denk hierbij bijvoorbeeld aan onze DHZ overkappingen.

Keurmerken

Per product wordt op onze website aangegeven aan welk keurmerk het artikel voldoet. De keurmerken zijn: FSC, PEFC, KOMO en Indonesian Legal Wood.

Eigenschappen van hout

Tuindomein levert producten in verschillende houtsoorten. Gebruik het zoekfilter Materiaal op de pagina Tuinhout om de houtsoorten te bekijken.

Bij deze soorten horen specifieke kenmerken over de eigenschappen van tuinhout. Voor onafhankelijk informatie kunt u kijken op www.houtinfo.nl. Wilt u meer weten? Vragen staat vrij bij Tuindomein!

Houtbewerking

Onze tuinhoutproducten worden geleverd met de volgende houtbewerking:

  • Ruw: ongeschaafd, met houtvezels en splinters.
  • Fijn bezaagd: hout heeft een wat ruwer oppervlak, kleine houtvezels.
  • Glad geschaafd: glad, nagenoeg geen vezels en splinters.

Bij de producten op onze website wordt aangegeven hoe het hout is bewerkt.

Vragen over blokhutten
Impregneren van blokhutten

Het is mogelijk om blokhutten, tuinhuizen, etc. door ons te laten(dompel) impregneren.
Omdat dit product door een extern speciaal bedrijf wordt behandeld, wordt de levertijd ca. 6-8 weken. Het impregneren van de blokhut is een voorbehandeling. Zodra het hout droog is (na enkele weken) dan is het van belang de blokhut zo snel mogelijk na te behandelen met een beits om te voorkomen dat de blokhut extreem gaat werken en problemen veroorzaakt.
Tuindomein heeft diverse soorten en kleuren beits in haar assortiment, deze kunt u hier vinden.

Kan geïmpregneerd hout geschilderd worden?

U kunt geïmpregneerd hout behandelen met een transparante of dekkende beits. Beits heeft de voorkeur boven verf omdat beits de eigenschap heeft dat het vochtregulerend is.
Wel adviseren wij het geïmpregneerde hout licht op te schuren, om de restanten van het impregneermiddel, die na het impregneren op het tuinhout achterblijft, te verwijderen. Het spreekt voor zich dat als u het hout gaat beitsen, dit met een bepaalde regelmaat herhaald dient te worden.

Is een mijn blokhut onderhoudsvrij na het impregneren of spuiten van een grondlaag?

Nee, de blokhut is niet onderhoudsvrij na het impregneren of spuiten.
Het impregneren van de blokhut is een voorbehandeling. U dient na enkele weken, als het hout droog is, de blokhut in de beits te zetten.
Het spuiten van een grondlaag is een goede basislaag die u afwerkt zodra de blokhut gemonteerd is. (hiermee werkt u gelijk eventuele beschadigingen weg die zijn gekomen tijdens de montage)

Wat is een extra wandlaag?

U krijgt dan een extra laag blokhutprofielen geleverd door ons. Uw blokhut wordt hierdoor dus 1 laag blokhutprofielen hoger, dit zal tussen de 10 en 12cm extra zijn.
Voor lange mensen is het aan te bevelen om 1 of 2 extra wandlagen toe te voegen zodat u een hoger dak van uw tuinhuis of blokhut krijgt.
De hoogte van de deur blijft echter altijd gelijk en is niet aanpasbaar.

Retourneren
Ik wil mijn bestelling retourneren

Producten kunnen binnen 8 dagen geretourneerd worden, mits ze niet speciaal voor u besteld of aangepast zijn.

Hieronder een overzicht van producten die speciaal voor u gemaakt/besteld worden en niet geretourneerd kunnen worden:

  • Gecoat beton
  • Geimpregneerde blokhutten of overkappingen
  • Gespoten blokhutten

U moet aan onderstaande voorwaarden voldoen om te kunnen retourneren:

  • Ongebruikt
  • Volledig / compleet
  • Originele verpakking
  • Onbeschadigde verpakking
  • Vastgesnoerd/gezekerd op de pallet waar het product(en) ook op geleverd is

U dient de producten op pallet aan te bieden op een plek waar de chauffeur het kan oppakken met een meeneemheftruck(kooiaap).
Tot het pakket retour is gehaald door de transporteur bent u verantwoordelijk voor het pakket, deze moet compleet en onbeschadigd klaarstaan.

Zitten er kosten verbonden aan retourneren?

U draagt zelf de werkelijke kosten en het risico van de retourzending.
Het product zal worden beoordeeld bij de expeditie, en na goedkeuring zal over worden gegaan op crediteren.

Tuindomein streeft ernaar om binnen 14 dagen het product op te halen, en hierna zo snel mogelijk het bedrag aan u terug te betalen.

Kan ik mijn bestelling zelf retour sturen?

De artikelen die u wenst te retourneren, moeten altijd terug naar het centrale magazijn.
Zelf retourneren, terugbrengen of opsturen is niet mogelijk.

Retouren worden altijd opgehaald door dezelfde vervoerder die uw bestelling heeft bezorgd.

Hoe kan ik mijn bestelling retour aanmelden?

Stuur een email met daarin uw ordernummer, en vermeld de reden van retour. Wij zullen u dan een voorstel doen voor de retour kosten.

U kunt deze mail richten aan:

Montage van Blokhut, Overkapping of Tuinhuis
Kan Tuindomein de montage verzorgen?

Helaas is het niet mogelijk om de montage van uw product door ons te laten verzorgen, hiervoor zou u eventueel een locale specialist kunnen benaderen.

Kan ik mijn blokhut, prieel, overkapping of tuinhuis zelf monteren?

Dat kan zeker! Alle artikelen worden standaard geleverd met een opbouwtekening. Wanneer u maar een klein beetje handig bent en met minimaal 2 personen, dan kunt u dit zeker zelf verzorgen.

Wij krijgen vaak de vraag:

Hoe lang doe ik over de montage? Hierop kunnen we echter geen antwoord geven, omdat iedereen zijn eigen werktempo en handigheid heeft.

We hebben verschillende Blog pagina's met tips en trics voor montage, hier kunt u veel informatie vinden!

Klachten en beschadigingen
Hoe gaat Tuindomein om met klachten?

Tuindomein doet er alles aan om uw bestelling zo correct mogelijk af te leveren. We trachten een optimale service te bieden mocht u niet helemaal tevreden zijn over het geleverde.
Hout is een natuurproduct met bepaalde eigenschappen. Klachten die voortkomen uit deze eigenschappen zijn dan ook vaak geen reden voor een klacht.

Klik hier voor meer informatie over onze klachtenprocedure.

Er zit schade aan mijn bestelling

Het komt helaas met hoge uitzondering voor dat er iets beschadigd raakt tijdens het transport, Tuindomein doet er dan alles aan om dit zo snel en vlekkeloos mogelijk op te lossen.
Voor het melden van een beschadiging dient u zich te houden aan de klachtenprocedure.

Is uw bestelling niet compleet?

Is uw bestelling incompleet afgeleverd? Er worden door ons foto's van onze orders gemaakt voor controle wat er op de vrachtwagen wordt geladen.
Betreft het ijzerwaren of ander klein materiaal? Doorgaans wordt dit onder in het midden van uw pakket 'weggestopt' tussen andere grotere producten. Gelieve eerst het gehele pakket goed te doorzoeken en waar nodig af te stapelen. In sommige gevallen worden ijzerwaren apart per post verzonden.

Neem vervolgens contact met ons op indien het missende product ook hier niet te vinden is. In dat geval zullen wij samen met u tot een passende gezamenlijke oplossing komen. Voor het melden van een beschadiging dient u zich te houden aan de klachtenprocedure. Wij zullen er dan alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor u op te lossen!

Garanties
Zit er garantie op mijn bestelling?

Op de door Tuindomein geleverde producten wordt een garantie gegeven voor in beginsel de duur van 1 jaar. Mocht evenwel door onze leveranciers c.q. fabrikant een kortere garantietermijn in acht worden genomen, geldt die kortere termijn als de tussen de klant en Tuindomein overeengekomen garantietermijn.

De verplichtingen voortvloeiende uit de garantie strekken nooit verder dan waartoe de leverancier van Tuindomein en/of de fabrikant van het product en/of de producten gehouden is ingevolge de door die leverancier en/of die fabrikant gehanteerde garantievoorwaarden.

Afwijkingen van het geleverde betreffende kleur, slijtvastheid en dergelijke, welke uit technisch oogpunt aanvaardbaar zijn volgens de geldende gebruikelijke normen, kunnen geen aanleiding vormen tot aanspraak uit hoofde van, noch leiden tot de plicht tot vervanging van het geleverde en/of schadevergoeding.

De klant verplicht zich kennis te nemen van de bijgeleverde garantievoorwaarden, en is zich ervan bewust dat hij zich verder kan informeren op de website van de leverancier/fabrikant van het product. De klant zal nimmer een beroep kunnen doen op de garantie wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onjuiste montage, onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik of wanneer, zonder schriftelijke toestemming van Tuindomein, de klant of derden wijzigingen hebben aangebracht dan wel trachten aan te brengen aan het product en/of de producten en/of dit product en/of deze producten hebben aangewend voor doeleinden waarvoor het product en/of de producten niet is bestemd.

Heeft u vragen? Neem gerust contact met ons op!

Offerte aanvragen
Kan ik een offerte aanvragen?

Bij alle producten waar een offerte kan worden aangevraagd, staat een rode button bij het betreffende product.

Dit betreffen vaak producten als:

  • Blokhutten
  • Tuinhuisjes
  • Overkappingen
  • Prieëelen
  • Sauna's

U ontvangt dan over het algemeen zeer snel een aanbieding, meestal binnen 24 werkuren.

Zodra Tuindomein de offerte heeft gemaakt ontvangt u hier een mail van met als bijlage de offerte.

Kan ik als bedrijf korting krijgen?

In principe staan onze prijzen buiten constructieve producten vast, maar bij zeer grote afnames maken we graag een offerte voor u.

Betaalmogelijkheden
Hoe kan ik betalen?

Bij Tuindomein kunt u op vele verschillende manieren uw bestelling afrekenen. Kijk op deze pagina voor meer informatie hierover!

Kan ik in termijnen betalen?

Ja, dat kan!

Tuindomein heeft verschillende mogelijkheden om in termijnen te betalen, deze kunt u selecteren wanneer u de bestelling gaat afrekenen.

Er wordt bij gespreid betalen altijd een kredietwaardigheidscontrole uitgevoerd. Deze controle gaat buiten Tuindomein om, en hebben wij ook geen invloed op.

In3 - In 3 keer betalen met 0% rente

Betaal je je aankoop liever niet in één keer? Maak dan gebruik van in3: de enige gespreid betaalmethode met 0% rente. In drie keer betaal je het aankoopbedrag zonder extra kosten. Zo koop je binnen je budget je favoriete product. Het minimale bestelbedrag is € 100,- en het maximale bestelbedrag is € 3.000,-. 

Voorafgaand aan de betaling doet in3 een supersnelle gegevenscontrole. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kan je contact opnemen met in3 of kiezen voor een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over in3? Bezoek dan: www.payin3.nl.

Hoe werkt het?

Als je kiest voor in3 betaal je het volledige bedrag in drie gelijke delen binnen 60 dagen. Op de dag van je bestelling betaal je het eerste deel via iDeal en wordt je aankoop verzonden. 30 dagen later betaal je het tweede deel en weer 30 dagen later het derde deel. Zo hoef je geen grote uitgave in één keer te doen. Je ontvangt een mailtje zodra je een nieuwe betaling moet doen. Wel zo makkelijk!

  1. Kies & check:
    Kies in3 bij het afrekenen, het systeem doet een supersnelle gegevenscontrole.
  1. 1e betaling & verzending:
    Je doet direct je eerste betaling en de bestelling wordt verzonden.
  1. 2e & 3e betaling:
    Binnen 30 dagen doe je de tweede betaling en binnen 60 dagen doe je de derde betaling.
Bezorgkosten
Wat zijn de bezorgkosten?

Er worden meerdere bezorgtarieven gehanteerd, maar vaak is de regel hoe meer u besteld hoe lager de bezorgkosten.

Meer informatie over bezorgtarieven vind u hier.

Is het bezorgen gratis?

Bij constructie worden altijd bezorgkosten berekend. Wanneer u tuinhout of andere losse producten besteld, dan geld dat er vanaf een bepaalde orderwaarde gratis geleverd zal worden in NL. In België is levering nooit helemaal gratis.

Klik hier voor meer informatie over bezorgtarieven.

Bestelling aanpassen
Kan ik mijn bestelling nog aanpassen?

Zodra u uw bestelling heeft afgerond en betaald krijgt u een bevestiging in uw mail, nadat u de bevestiging heeft ontvangen is het niet meer mogelijk om uw bestelling aan te passen.